DSpace
Зареєструватися
українська русский English polski français
Deutsch español italiano svenska
中文 Ελληνικά norsk
日本語 magyar
čeština
   

ELARTU — Інституційний репозитарій ТНТУ імені Івана Пулюя >
Факультет економіки та менеджменту (ФЕМ) >
Кафедра промислового маркетингу (МК) >
Наукові публікації працівників кафедри промислового маркетингу >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/20597

Назва: TOOLS FOR STRATEGIC MANAGEMENT OF ENTERPRISE BASED ON THE VALUE GROWTH «Evropský časopis ekonomiky a managementu» Том 3 вип. 2
Автори: Федорович, Роман Володимирович
Серединська, Віра Миколаївна
Загородна, Ольга Михайлівна
Бібліографічний опис: Seredynska V. M. Zahorodna O. M. , Fedorovych R. V. TOOLS FOR STRATEGIC MANAGEMENT OF ENTERPRISE BASED ON THE VALUE GROWTH/ «Evropský časopis ekonomiky a managementu» Том 3 вип. 2 с. 55-62
Конференція/захід: «Evropský časopis ekonomiky a managementu» Том 3 вип. 2 с. 55-62
Дата публікації: 2017
Район розташування: Чехія
Ключові слова: Keywords: strategy, strategic management, strategic goals, strategic objectives, key performance indicators, balanced management.
Кількість сторінок: 55-62
Короткий огляд (реферат): The study of business practices of domestic enterprises shows that nowadays strategic management has been neglected, and its used mostly to resolved situational problems associated with the acceleration of turnover, covering deficits, cash flow optimization, cost reduction, etc. However, these figures are unlikely to be used to evaluate the effectiveness of strategic management as they do not take into account the risks and requirements of existing investors with regards to the profitability of their investments, neither they make it impossible to understand how to develop business and achieve successful results in the long run; how to attract investment in new projects and develop, evaluate alternative strategy; how to increase the efficiency of business units and form a diverse company. This fact is confirmed by studies of some researchers , , . They point out that the management of the business can be accompanied by unsuccessful and poor handled organisational structure, as well as inability to establish effective
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/20597
Перелік літератури: References: 1. Kouplend T., Koller T., Murin D. (2005) Stoimost' kompanij : ocenka i upravlenie.[ Cost of companies: evaluation and management] per. s angl. Olimp-Biznes 3. [in Russian]. 2. Kaplan R. S. Norton D.P. (2008) Sbalansirovannaja sistema pokazatelej. Ot strategii k dejstviju [Balanced scorecard. From strategy to action] per. s angl. M. Pavlovoj. Olimp-Biznes 2. [in Russian]. 3. Mukan O. V. (2008) Formuvannia system korporatyvnoho upravlinnia v mashynobuduvanni [Formation of corporate management in engineering]: avtoref. dys. kand. ekon. nauk. Natsionalnyi universytet Lvivska politekhnika [Lviv Polytechnic National University]. [in Ukrainian]. 4. Momot T. V. (2006) Vartisno-oriientovane korporatyvne upravlinnia vid teorii do praktychnoho vprovadzhennia [Value-oriented corporate management from theory to practical implementation] Kharkiv: Kharkivskyi natsionalnyi universytet miskoho hospodarstva [Kharkiv National University of Urban]. [in Ukrainian]. 5. Popov D. (2003) Jevoljucija pokazatelej strategii razvitija predprijatija [Evolution indicators enterprise development strategy] Upravlenie kompaniej [Management company]2. <http://www.management.com.ua/strategy/str070.html> (2016. November.14) [in Ukrainian]. 6. Seredyns'ka I. V. (2014) Formuvannya intehrovanoyi systemy vartisno-oriyentovanoho upravlinnya mashynobudivnymy pidpryyemstvamy [Building an integrated system of value-based management of machine-building enterprises:]: avtoref. dys. kand. ekon. nauk Ternopil': Ternopil'skyy natsional'nyy tekhnichnyy universytet imeni I. Pulyuya. [Ternopil Ivan Puluj National Technical University] [in Ukrainian]. 7. Sokhats'ka O. M. Ostrovs'ka H. Y. (2008.) Intehratsiya BALANSED SCORECARD v systemi upravlinnya vartistyu orhanizatsiyi [Integration BALANCED SCORECARD system of cost management] Komunal'noe khozyaystvo horodov.[ Municipal economy of cities.] Nauchno-tekhnycheskyy sbornyk. 85, 120-131 <http://eprints.kname.edu.ua/9031/1/120-132_Sakhats'ka_OM.pdf> (2015. January.10) [in Ukrainian] 8. Yanchuk H. I. (2007) Upravlinnya rynkovoyu vartistyu promyslovoho pidpryyemstva [Management market value of industrial enterprises] avtoref. dys. kand. ekonom. nauk. Luhans'k: Skhidnoukrayins'kyy natsional'nyy universytet imeni Volodymyra Dalya. [Eastern National University Vladimir Dal] [in Ukrainian]. 9. Yaremko I. Y. (2008) Teoretychni i prykladni zasady formuvannya vartosti mashynobudivnykh pidpryyemstv [Theoretical and applied principles of formation of value engineering companies]: monohrafiya L'viv: Natsional'nyy universytet L'vivs'ka politekhnika [Lviv Polytechnic National University] [in Ukrainian] 10. Jakovleva E. A. (2009) Upravlenie stoimost'ju promyshlennogo predprijatija v uslovijah innovacionnogo razvitija [Management of the value of an industrial enterprise in conditions of innovative development]: avtoref. dis. d-ra. ekon. nauk Sankt-Peterburg: Sankt-Peterburgskij gosudarstvennyj universitet jekonomiki i finansov [Saint-Petersburg State University of Economics and Finance]. [in Russian] 11. Kaplan R. S. Norton D. P. (2001) The Strategy-Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in the New Business Environment Boston, Mass.: Harvard Business School Press [in English]. 12. Rappaport A. (1986) Creating shareholder value: The Standart for Business Performance. New York: Free Press, [in English]. 13. Stern E. Stewart S. (2011.) China Adopts EVA: An Essential Step in the Great Leap Forward Journal of Applied Corporate Finance. 1, 57-62. <https://www.bcg.com/documents/file75140.pdf> (2016, December, 07) [in English]. 14. Stewart S. & Co. (2015) Research EVA & Strategy <http://www.bus.ucf.edu/documents/capstone/EVA%20and%20strategy.pdf> (2015, July, 01) [in English].
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри промислового маркетингу

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
eujem_2017_3_2.pdf1,14 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард 
Зворотний зв’язок
Якщо Ви знайшли помилку, або інформація на сайті неточна — натисніть „Ctrl+Enter“ та виправте неточність. Дякуємо! Система Orphus