DSpace
Зареєструватися
українська русский English polski français
Deutsch español italiano svenska
中文 Ελληνικά norsk
日本語 magyar
čeština
   

ELARTU — Інституційний репозитарій ТНТУ імені Івана Пулюя >
Вісник ТНТУ >
2008 >
Вісник ТДТУ, 2008, том 13, № 3 >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/17202

Назва: Badania zmęczeniowe stopu 2024-T3
Інші назви: Втомні дослідження сплаву 2024-Т3
Fatigue research 2024-T3 aluminium alloy
Автори: Коцаньда, Д.
Торжевскі, Я.
Kocanda, D.
Torzewski, J.
Kocańda, D.
Torzewski, J.
Приналежність: Військово-технічна академія ім. Ярослава Домбровського, Варшава, Польща
Military University of Technology, Warsaw, Poland
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego, Warszawa, Polska
Бібліографічний опис: Kocańda D. Badania zmęczeniowe stopu 2024-T3 / D. Kocańda, J. Torzewski // Вісник ТДТУ, — Т. : ТДТУ, 2008 — Том 13. — № 3. — С. 27-34. — (Механіка та матеріалознавство).
Bibliographic description: Kocanda D., Torzewski J. (2008) Vtomni doslidzhennia splavu 2024-T3. Bulletin of TNTU (Tern.), vol. 13, no 3, pp. 27-34 [in Polish].
Є частиною видання: Вісник Тернопільського державного технічного університету
Bulletin of Ternopil State Technical University
Журнал/збірник: Вісник Тернопільського державного технічного університету
Випуск/№ : 3
Том: 13
Дата публікації: 4-вер-2008
Дата подання: 2-лип-2008
Видавець: ТДТУ
TSTU
Район розташування: Україна, Тернопіль
Ukraine, Ternopil
УДК: 593.3
Кількість сторінок: 8
Діапазон сторінок: 27-34
Початкова сторінка: 27
Кінцева сторінка: 34
Короткий огляд (реферат): В роботі представлено дослідження втомного руйнування листів алюмінієвого сплаву 2024-Т3 товщиною 3 мм при трьох видах блокового змінно амплітудного навантаження. Прикладене навантаження моделює реальний спектр навантажень нижньої частини крила літака. Метою дослідження було виявлення впливу спектру навантаження на формування втомних борозенок на поверхні руйнування та перевірка можливості відтворення історії навантаження на основі фрактографічного аналізу. Результати дослідження швидкості руйнування відносяться до довгих тріщин. Експериментально визначена швидкість руйнування була порівняна з швидкістю отриманою на основі аналізу відстані між втомними борозенками. Фрактографічний аналіз дозволяє отримати кількісний опис залежності між міжборозенковою відстанню на поверхні руйнування та швидкістю втомного руйнування в цілому діапазоні довжини тріщини.
The subject of the paper is fatigue crack growth rate investigation for 2024-T3 3 mm thick Alclad aluminium alloy sheet under three variable amplitude load programs with multiple overloadsunderloads. These programs correspond to a flight simulation spectrum of a lower skin wing structure. The research was undertaken in order to learn an interaction between applied load and formation of fatigue striations on the specimen fracture surfaces as well as to check the capability for load-time history reconstruction on the basis of microfracture analysis. All considerations in the terms of fatigue crack growth behaviour refer mainly to long cracks. Experimentally determined crack growth rates were compared with the growth rates that were evaluated from the striations spacing. Quantitative fractography allowed to deliver the relation between surface crack and crack depth growth rates for whole range of crack growth.
W pracy przedstawiono badania zmęczeniowego pękania 3 mm blachy ze stopu aluminium 2024-T3 pod wpływem trzech zmiennoamplitudowych programów obciążeń. Zastosowane obciążenia były związane z widmem obciążeń dolnego pokrycia skrzydła samolotu. Badania miały na celu określenie wpływu widma obciążeń na kształtowanie się prążków zmęczeniowych na powierzchni przełomu oraz sprawdzenie możliwości odtwarzania historii obciążenia na podstawie analizy fraktograficznej. Wyniki badań prędkości pękania dotyczyły długich pęknięć. Doświadczalnie wyznaczone prędkości zmęczeniowego pękania były porównywane z prędkościami wyznaczonymi na podstawie odległości międzyprążkowych. Analiza fraktograficzna pozwala na określenie ilościowych relacji między odległościami międzyprążkowymi na powierzchni przełomu a prędkością zmęczeniowego pękania w całym zakresie długości pęknięcia.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/17202
ISSN: 1727-7108
Власник авторського права: © Ternopil Ivan Pul’uj State Technical University, 2008
© Тернопільський державний технічний університет імені Івана Пулюя, 2008
Перелік літератури: 1. Kocańda S., Zmęczeniowe pękanie metali. wyd. 3, Warszawa WNT 1985.
2. Schijve J., Fatigue of structures and materials. Kluwer Academic Publishers 2001.
3. Ivanova C.V., Shaniavskij A.A.: Quantitative fractography, wyd. Metallurgija, 1988 (in Russian).
4. Kocańda D., Kocańda S., Torzewski J.: Reconstruction of fatigue crack growth rate for 2024-T3 aluminium alloy sheet on the basis of fractographic analysis. The Archive of Mechanical Engineering, Nr 3, 2004, s. 361-375.
5. Kocańda D., Kocańda S., Torzewski J.: Porównawcze badania prędkości zmęczeniowego pękania w lotniczych stopach aluminium przy programowanych przebiegach obciążeń. Materiały Konf. III Sympozjum Mechaniki Zniszczenia Materiałów i Konstrukcji. Politechnika Białostocka, Augustów 2005, s. 153-158.
6. Torzewski J.: Prędkość zmęczeniowego pękania i możliwość jej odtwarzania w lotniczym stopie aluminium 2024-T3 na podstawie analizy faktograficznej w warunkach programowanych widm obciążeń. Rozprawa doktorska, Wojskowa Akademia Techniczna, 2007.
References: 1. Kocańda S., Zmęczeniowe pękanie metali. wyd. 3, Warszawa WNT 1985.
2. Schijve J., Fatigue of structures and materials. Kluwer Academic Publishers 2001.
3. Ivanova C.V., Shaniavskij A.A., Quantitative fractography, wyd. Metallurgija, 1988 (in Russian).
4. Kocańda D., Kocańda S., Torzewski J., Reconstruction of fatigue crack growth rate for 2024-T3 aluminium alloy sheet on the basis of fractographic analysis. The Archive of Mechanical Engineering, Nr 3, 2004, s. 361-375.
5. Kocańda D., Kocańda S., Torzewski J., Porównawcze badania prędkości zmęczeniowego pękania w lotniczych stopach aluminium przy programowanych przebiegach obciążeń. Materiały Konf. III Sympozjum Mechaniki Zniszczenia Materiałów i Konstrukcji. Politechnika Białostocka, Augustów 2005, s. 153-158.
6. Torzewski J., Prędkość zmęczeniowego pękania i możliwość jej odtwarzania w lotniczym stopie aluminium 2024-T3 na podstawie analizy faktograficznej w warunkach programowanych widm obciążeń. Rozprawa doktorska, Wojskowa Akademia Techniczna, 2007.
Розташовується у зібраннях:Вісник ТДТУ, 2008, том 13, № 3

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
TSTUB_2008v13n3_Kocanda_D-Fatigue_research_2024_T3_27-34__COVER.jpg185,25 kBJPEGЕскіз
Переглянути/Відкрити
TSTUB_2008v13n3_Kocanda_D-Fatigue_research_2024_T3_27-34.djvu608,59 kBDjVuПереглянути/Відкрити
TSTUB_2008v13n3_Kocanda_D-Fatigue_research_2024_T3_27-34.pdf7,28 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард 
Зворотний зв’язок
Якщо Ви знайшли помилку, або інформація на сайті неточна — натисніть „Ctrl+Enter“ та виправте неточність. Дякуємо! Система Orphus